Ohlasy, shakedown

Během seznamovacích jízd se nám podařilo ulovit pár špičkových pilotů, k malému rozhovoru:



PTÁČEK Martin

Ahoj Martine.

Byl bys tak laskav a před startem TR14 BD odpověděl na pár otázek?


1.

Do Karlstadu jsi s týmem přijel před pár dny a bylo těžké Tě z davu fans alespoň na chvíli uzmout na malý rozhovor. Těšil ses na
letošní sněhové dobrodružství, nebo jsi jeden z těch pilotů, kteří berou sníh jako nutné zlo?

Zdravím
všechny motoristické fanoušky a RBR obzvlášť. Moment...ještě jeden podpis.....tááááák, no a už běžte za Tumbou....ať z té slávy taky něco má
(úsměv). Co že jste se mě ptal? Jo, jestli se těším? Těším se velice, sníh patří mezi mé nejoblíbenější povrchy a jsem rád vždy za každý sníh. A proč? Protože jsou stromy daleko od cesty a jsou na těchto RZtách bariéry, které mě mockrát zachránili před havárií.....takže tak.


2.

Na start Arktické rally pod taktovkou Blue Devil se postavíš již po třetí. Ty jako leader nejen WRC ale i kompletního startovního pole jsi na sever Evropy určitě nepřijel jen do počtu. První zdejší ročník Ti vítězství vyfoukl před nosem legendární Pavol Spišák a to o pouhou 1.66s! Vloni jsi do cíle nakonec nedorazil, tak hádám, že letos to bude přímý tah na branku? Pavol nejede . . .

Ano, jsem
leader, ale kluci za mnou jsou blízko a nic mi nedarují zadarmo a dále, je stále tuhý boj o týmový pohár a to má prioritu. Samozřejmě bych se nezlobil za vítězství ve WRC, pan Chrastina by mě po tomto úspěchu mohl pozvat blíže ke stolu, to znamená, že bych si už mohl sednou po jeho pravici.....totiž doteď mohu sedávat max. 2.místa od něho
(smutně sklopil oči).

Na této rally bude pro náš team priorita co nejvíce potrápit zbytek startovního pole a posbírat co nejvíce bodů, to znamená pro mě, ano, přímý tah na  branku (zatl pěst).

3.

Jak jsi se vlastně na sněhovou show připravoval? 

Příprava probíhá v plném proudu, z min. roku mám setup, který byl velice rychlý, ale po roce jsem s ním už nespokojen. Nevím, čím to je, ale čím jsem starší, tím jsem více ze vším nespokojený. Skoro, jako bych hledal horizont událostí, kdy dokonce speciálně na každou sekci dělám setup podle charakteru Rzet a nakonec to stejně
upravuji až v závodě
(klepe si čelo).

Dík za rozhovor

Faustýn

Nemáš zač a Tumbovi vzkaž, že ty fanynky může poslat zpět, teď jsem na řadě opět já, legenda. (palcem ukázal na sebe).



JAROŠEVSKÝ Jiří

Ahoj Jirko, před startem bych se Tě rád zeptal na pár otázek.

1.

 Vloni jsi v A8 zakončil sněhové dobrodružství s bramborovou medailí na krku. Letos se pokusíš zaútočit na nejvyšší metu s produkčním sporťákem. Jako
aktuální leader třídy N4 by jsi asi ani jiný výsledek nebral . . .

Ahoj, rád odpovím 
Každý asi víme, že je Hoffi strašný rychlík a porazit ho dá strašně moc práce. Na sněhu je pro mě asi největší příležitost dojet před ním, takže se pokusím udělat vše pro to, aby na něj tentokrát zbylo ,,jen" stříbro! 
Ale Hoffi taky nenechává nic náhodě a hodně se zlepšuje... Také jeho týmový kolega Ferry je na sněhu jako ryba ve vodě. Ovšem soutěž bude
velice náročná, sněhové bariéry nám nic nedarují a stačí drobná chybička a může to způsobit velké poškození vozu. Takže kdyby se něco takového stalo, budu rád určitě za každý dobrý bodík, který může být na konci sezóny k nezaplacení 

2.

Za sebou máš první km seznamováků, které jsi pojal spíš jako crash testy. To byl záměr pro diváky, nebo Ti v týmu žertem nasadili slicky? 

Dobrá otázka ... Bylo to spíš o hledání hranic vozu a trati, kde si co můžu dovolit a kde bude potřeba zvolnit. Ovšem některé čelní srážky se stromy se mi staly i v místech, kde bych to vůbec nečekal, takže závod bude opravdu o nervy 


 

3.

Proslýchá se, že jsi v proviantním stanu trávil celou předstartovní přípravu. Dáváš přednost grogu, nebo svařáku?

Je to tak, snažím se přípravu nepodcenit, tak se snažím trávit v servisní zóně poměrně dost času. A v chladných arktických podmínkách se všichni ve stanu zahříváme domácí slivovičkou, podobně jako na vyhlášení v Čeložnici 

Děkuju za rozhovor,
přeju všem hodně štěstí na trati a modrým ďáblům děkuji za přípravu a skvěle připravený podnik! 


Dík za rozhovor

Faustýn


HOFFMANN Jakub

Ahoj Kubo.
Fanoušky by určitě zajímalo pár drobností, máš chvilku?

1.

Ty jsi loňský ročník vynechal a předloňský jsi jel vítězně s junorkou. Nyní ale sedíš v produkční čtyřkolce. Nebude tím pádem pro Tebe čistě sněhová rally vlastně novinkou?

Zdravím všechny jezdce i fanoušky, chvilku určitě mám .
 
No čistě sněhová, co se týká snow modu s Nkem určitě vlastně pokud to jde, vždycky se snow modu vyhýbám jelikož ho neumím a nikdy se mi na něm nedařilo. Ale s mechanikama se celkem intenzivně ( oproti minulým závodům  ) přiravujem, ladíme, zkoušeli jsme různá auta a setupy, nakonec volba padla na N14. Letos bych to chtěl prolomit, pár rz na sněhu jsem už s Nkem absolvoval v Iridium, ale jak všichni víme byl jsem tam spíše do počtu, než abych Jorgemu stíhal ... a vím, že jsi na snow mod Jorge věří, ale nedám mu to zadarmo. Na testech jsme časy o proti Iridium zlepšovali, tak věřím, že budem stíhat a že to bude boj a těším se na soutěž na čistě sněhovém závodě. Určitě mi má z domácí IF co vracet
2.

Z aktuálně druhého místa průběžného pořadí vstoupíš do rally s jakým cílem?

Tak můj cíl je jasný, když se mrkneme kolik mám bodů ztrátu a kolik je závodů do cíle, je jasné, že pokud chci vyhrát o 5 bodů (bude-li Jorge pokaždé druhý ), tak musím vyhrát všechny závody ( holt smůla že mi to jednou spadlo ). Takže cíl je jasný - vyhrát nebo aspoň se o to pokusit vyhrát! Mé tempo v tomhle závodě bude odlišné od minulých, v tomhle se opravdu budu snažit jet na plno na finských tratích. A na těch odlišných už to takové
nebude, jelikož tam je k nehodě vždycky velmi, velmi blízko

3.

Vloni Tvoje posádka zažila zklamání těsně před startovní čárou, kdy Tvůj speciál nebyl do závodu vůbec připuštěn kvůli chybějícím mapám a rozpisu na některé nově zařazené úseky. Předpokládám, že tehdy dostal mitfára pěkně ostrý guláš. Poučil se a nyní podobná blamáž nehrozí?

Ano to je pravda a může se zdát že mi budou chybět zkušenosti a projetí rz jako Mlýnky nebo Pekla či Forony ... ale jak jsem řekl .. budu se snažit vyhrát a na závod se moc těším. Takže budu doufat, že nějaké zkušenosti pochytám v testech jak na těchto pro mě nových tratích jet.

A s tím mitfárou ... pro jistotu letos jedu s jiným a zatím tato spolupráce funguje. Tak snad nebude problém letos odstartovat.

Děkuji za rozhovor a moc se těším na závod, i když snow mod vůbec nesnáším a nejraději bych ho vyhodil, ale z testů mám celkem dobrý pocit z nastavení auta, tak se už moc těším.

Ještě jednou děkuji za rozhovor a ať se všem na trati daří , ahoj

 

Dík za rozhovor

Faustýn