Ohlasy, komentáře po 2.E - průběžně aktualizujeme

 

Fotka těsně po startu poslední superspeciálky, kdy na vnější dráze svádí boj domácí Štěpán Apjár se svým věčným soupeřem z týmu CRF - Petrem Beranem.

 

Tady je zaznamenána situace, kdy Beran po chybě Apjára svého rivala na jedně z rychlostek předjel.

 

 

 

OHLASY PILOTŮ Z TOP 5

WRC

KUČERA David

(1.místo   IRIDIUM RBR Team)

po RZ14: Nestihl jsem vsechno opravit. Jedna z nejtezsich etap v TR, jakou jsem jel. Myslim, ze malo jezdcu to zvladlo bez problemu. Na prvnim prujezdu Mlynek jsem nechal hodne pres 20s a v druhem jsem to dal na boudu. Tma na snehu me bavila, ackoliv na Kaihuvaare svetla moc nesvitila. IRIDIUM Go!!!!!

po RZ 26: Mara s Hrbem paradne, Hanzovi to snad jen spadlo. Ted uz jen cekat, aby Ptakilainen privezl druhy flek do doublu. Pekne rally, zajimave pocasi a dobra skladba trati s ruznym gripem. Pekna rally. IRIDIUM to je extra vyhon a um! S extra slaninou, wohooo!

 

Ahoj Davide.

Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?
Před rally jsem věděl, že velkými soupeři budou můj kolega Martin Ptáček a Petr Tauš, oba jsou na sněhu velmi rychlí. A protože se na kluzkých površích smazává rozdíl ve výkonu vozů, tak jsem tušil, že budou vysoko i borci v S2000 a N4 - což se nakonec i potvrdilo.
 
 
Nikoho nemůže překvapit, že právě Petr Tauš je jedním z těch nejsledovanějších rivalů. Vždyť právě on je jediný, kdo bere vítězství v případě Tvého zaváhání. A právě ON je ten, kdo Ti stojí v cestě ke stupni vítězů za TR14. Nějaký recept, jak na něj vyzrát a v Čeložnici si nakonec odnést alespoň ten zelený věnec?
Letošní sezónu jsem bral jako zábavu a navíc jsem se na některé podniky vůbec nepřipravoval - někdy to vyšlo a dojel jsem, jindy z toho byla nedokončená soutěž. V jednom podniku jsem nešťastně trefil mostek na Shepherds Shield jen pár RZ před koncem 2. etapy, takže to byl opravdu smolný výpadek. Zbytek nedokončených soutěží bylo zapříčiněno spíše vlastní hloupostí :). A jak získat zelený věnec? Dojet asi zbytek podniků nejlépe na bedně - ale spíš než útok na celkově dobré umístění na konci sezóny mě motivuje boj mezi námi a IF. Sám jsem se vlastními chybami, podceněním přípravy a někdy ne příliš velkou motivací připravil o velkou porci bodů, takže sbírání bodů pro team je nyní prioritou
 
Rally jsi nad Ptakilainenem vyhrál o víc než minutu. Nebyly snahy od managera nějak Tě přibrzdit? Přece jen jde týmovému kolegovi o titul a Ty jsi sice zatím vyhrál vždy, když dojedeš,ale průběžně jsi na 4.místě. Pro celkové hodnocení týmů by ta změna pořadí vliv neměla . . . ?
Od Jakuba Hofbauera máme letos volnější ruku, takže nám nějaké pokyny nedával. Myslím, že na Petra Tauše platí trocha tlaku, takže když ho s Ptakilainenem sevřeme do kleští, tak by to mohlo přinášet ovoce. Hlavní je, aby vždy zůstal v pořadí za námi :-)
 
Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?
Z letošních podniků to byl jednoznačně ten nejzábavnější. Připravili jste pěkné textury, které nevypalovaly oči, dali jste si práci se zprávami ze servisní zóny a z tratě. Ačkoliv byla skladba hodně náročná, tak nepostrádala logiku. Měnila se úroveň přilnavosti a musela se používat hlava - pro mě to byla ta správná rally, kde se ukázala komplexnost jezdce. Osobně nejsem zrovna příznivcem přílišných extrémů jako je například mlha na 90% soutěže či skladeb tratí, které charakterem nedávají moc velký smysl.¨
 

Děkuji za rozhovor

Faustýn

Díky za rozhovor a snad se u RBR sejdeme i příští rok - je to pořád ten nejlepší rally simulátor :)

 

PTÁČEK Martin

(2.místo   IRIDIUM RBR Team)

po RZ 14: Posledni Rzeta nemusela byt, ale i divaci potrebuji svoji sou. Rally se mi libi, a zatim se nam dari. ti, co dojeli bez ztraty kyticky az sem, mohu jen smeknout. Iridium!!!

po RZ 26: Dorazil jsem do cile. Vsem grataluji co dojeli, je to umeni s tim neskrabnout. Rally byla tezka, ale nic, co by k rally nemelo patrit. Bylo tam vse, jako opravdova rally, dekuji poradatelum za soutez. Tumbovi jsem lehce hodil rukavici, uvidime, co s tim vyvede. IRIDIUM!

 

Ahoj Martine

V první řadě mi dovol pogratulovat ke 2.místu v Arktické rally.

Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Děkuji.

Můj největší soupeř byl bohužel čas, kterého už nemám moc nazbyt.

Jinak jsem očekával mohutný útok Petra Tauše, ale věděl jsem, že zrovna Forony nemá v lásce, takže pokud to zbytečně nebudu tahat někde po škarpách, mohlo by to vyjít a nakonec to vyšlo.
 

Skoro by se ale mohlo zdát, že si jedeš vlastní šampionát. Zajímavé je, že Ty jako dosavadní lídr tabulky, ani Tvůj nejtěsnější pronálsedovatel letos nemáte ani jednu výhru. Tvoje série druhých míst je vcelku unikátní, zvlášť když Tě drží na čele celého šampionátu. Je v tom snad nějaký plán?

To je dosti zapeklitá otázka.....před sezónou jsem si říkal, že do 3.místa bych mohl být, ale že se to vybrvilo až tak, tak to je jak sen, který zatím stále běží, ale do finiše zbývají ještě čtyři závody a nic nemám v kapse.

Plán je úplně jednoduchý, nesmíš se vybourat.

 

Ono by se mohlo zdát, že občasné sundání nohy z plynu se fakt vyplácí. I druhý v pořadí Maty Honzek má na svém kontě sérii 3. a 4.míst. Tyto vyrovnané výkony letos hrají prim a jak málo posádek tuto disciplínu ovládá je patrné při pohledu na celkovou tabulku. Vždyť jen další dvě posádky vezou stejně jako Ty z každého závodu alespoň nějaké body. Připravuješ se nějak speciálně na závody?

Dříve jsem trénoval lidově řečeno od rána do večera, ale když jsem nastoupil na RZ, většinou jsem do 6 Rzety šel ven, protože pneu mě nepodrželo tam, kde v shaku jsem jel naplno. Když to tak nešlo, začal jsem pilovat setup,bohužel, že jsem hledal Svatý Grál v setupu, který bude fungovat jak na Strýčkův Okruh, tak na Plane. Dlouho mi trvalo, než mi došlo, že pokud se sjíždí pneu, tak setup nelze nalézt a je to spíše o štěstí, že do toho hrábnete tak, že po 3 Rztách setup začne fungovat, jak když máte pneu na 0%. Když to zhrnu, už se soustředím jen na taktiku, kdy znám psychiku každého jezdce a vím, co na něho platí :-D

 
Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Vzhledem k tomu, že Rzety byly po většinou sněhové a byl zde Foron, který mým soupeřům zrovna nejde, tak můžu jen pochválit za tuto skladbu, servis po každém dni rally, krásné textury, proměnlivé počasí, světlo i tmu, prostě rally ze vším všudy. Za mě palec nahoru.

Děkuji za rozhovor

Faustýn

 

 

TAUŠ Petr

(3.místo   FRONTLINE Rally Team)

 

po RZ 1: zdar

po RZ 14: nazdar

po RZ 15: zdar

po RZ 26: k rally se radsi vyjadrovat nebudu, protoze bych byl sprosty! nechapu, ze se poradatele neumi poucit z minuleho roku?

 

 

HONZEK Maty

(4.místo   IF Motorsport)

 

po RZ 26: Diky BD za pekne textury. Druha etapa me hodne bavila, takze spokojenost. IF GO!!

 

 

DOHNAL René

(5.místo   FRONTLINE Rally Team)

 

po RZ 14: Co bylo tohle za nechutny humus? Jinak pokdu bych chtel vse opravit, bylo by to na 95minut, takze vyjedu do 2E znovu s rozbitym autem. Na to, ze jsem jel pouze dve rzty s autem jedoucim rovne, neni vysledek spatny. Pojd Tumboo.

po RZ 26: slusny infarkt :D stahla me zatacka s fotografy, vzal jsem pneumatiku a cekal ervenou obrazovku.....nastesti mi tam ten chuj nevletel ;) jinak zavod pekny, ale pro me utrpeni, na snehu vylamu kola behem dvou rzet a pak se trapim.....tento zavod nebyl bohuzel vyjimka. Tumbo congrats ;)

 

 

 

 

N4

 

HOFFMANN Jakub

(1.místo   CARLSBAD Rally Team)

 

po RZ 5: hodne opatrne , na sikakame jsem kousek pred cilem vylomil kolo tak ze tady hodne opatrny neco jsem v servisu opravil ale pro me ty servisy byly vzdy kratke :D.

po RZ 13: absotlutne na KKT :((( tma me totalne rozhodila a nikam jsem se nemohl trefit ... navic 2x venku jednou z toho uplne a hrabal jsem se ven .. ch jo,

po RZ 14: servis nestacil a milion veci mi zbylo na opravu ... , popravde ?? Tma mi zkazila celou zabavu ... ac snih total nesnasim uzival jsem si ho hlavne na finsku nez prisla tma .... o proti Iridium jsem na snehu udelal velky krok vpred tak uvidime co Jorge ... FERRY DAVAJ

po RZ 26: Tak tohle absolutne nechapu opravim si auto krom tlumicu tri a upevneni a auto bylo absolutne stejne na sracku jako po kauhuvaare II tk na co ten servis je DPC ???? Druha etapa na pytel ... absolutne bez rytmu nic .. uvidime co Jorge ... ja jsem zas jen***** FERRY DAVAJ TO TAM !! ten servis me sere

 

 Ahoj Jakube,

v první řadě mi dovol pogratulovat k vítězství v Arktické rally.
Při pohledu do průběžného hodnocení je zbytečné se asi ptát, kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Ahoj , děkuji za pogratulování k vítězství na čisté sněhové rally , jj přesně můj největši soupeř celou sezonu je Jorge ( Jirka Jaroševský ) , bitva je to určitě nádherná a hlavní na Blue rally to byla přetahovaná celou první etapu než Jorge udělal chybu , ale pro mě bylo opravdu pocitivní jakej krok kupředu jsem na sněhu udělal ... když si vemem jak jsem jel na Iridium na sněhu tak jsem dostal přes půl minuty na dvouch sekcích a teď ? Absolutně něco jiného za což jsem rád a bitvu jsem si opravdu užíval :)

 

Jde Ti o titul v N4, což je asi nečekané po protrápené loňské sezóně. K celkovému prvenství jsi vlastně jen krůček a pokud pojede Jirka Jaroševský stejně jako doposud, nezbývá Ti než do konce sezóny pokaždé vyhrát. Tedy abys měl titul čistě ve svých rukách. Podnikáš pro to nějaké konkrétní kroky?

Tak vlastně já moc netestoval na TR letos jelikož to byly tratě které asi všichni známe a je to jen na tom jak kdo trefí tempo , ale jak jsem psal výše na právě Blue jsem se hodně připravoval a jsem rád že se to povedlo , je pravda že loňská sezona nepatřila vlastně k těm nejlepším , ale jsem rád že letos je tomu úplně naopak , a máš pravdu že jestli Jorge pojede jako teď mě nezbývá nic jiného než vše vyhrát což zrovna na nadcházejícím podniku kterým bude Montek nebude nic snadného krot tuším že poslední dva roky jsem ho nedojel do cíle :D tak že to bude zajímavé , ale určitě se chci připravit až výjdou testy a opět zapracovat na setupu jako se tomu povedlo na sněhové Blue rally , pro Montek mám připravený asi 4-5 setupů tak že už jediný co zbývá je si počkat na testy a uvidí se :)


V TR12 jsi od poloviny sezóny zažíval podobně výborné výsledky jako nyní s produkčním vozem. Dá se vůbec nějak srovnávat závodění v těchto třídách?

Musel jsem se podívat do historie s čím jsem to vlastně jel :D , je pravda že v TR 12 jsem se potom chytnul ... ale pořád to není to co bych si představoval kort po ročníku TR 09 kterej mi vyšel velmi dobře a na kterej strašně rád vzpomínám , no tak určitě je to celkem odlišné jelikož to bylo s S1600 která mi asi jak všichni víme sedla asi nejvíc jak mohla , jízda jak s S1600 nebo s N4 je trošku odlišná v nájezdech do zatáček ... ale na asfaltu už je to podobné navíc na asfaltu je s1600 rychlejší a je s ní i krásnější požití .. ale každá třída má určitě něco do sebe :) hlavně když si vzpomenu že třeba snow france jsem více méně jezdil s s1600 a na francii je to celkem nuda :D na druhou stranu s N4 jsem si to užíval .. tk že moc porovnávat se asi nedá :)


Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?


Mé dojmy ? :) Jak jsem psal výše strašně mě těší jak jsem se na sněhu zlepšil ... , pro mě jako podnik celkem pěkné .. loni jsem neabsolohoval tak že chyběla zkušenosti s mlýnkama foronama a peklama ... nejdřív jsem si myslel že právě tyhle tři rz budou ty na kterých bych mohl Jorgemu stíhat ... nakonec né protože v testech jsem měl problémy je vůbec dojet .. tk že jsem musel zvolit opatrné tempo .. a tahat na finsku na kterým jsem se hodně zlepšil .. s Jorgem krásný souboj ... a strašné nervy :) .. jinak soutěž byla pěkně poskládaná ... jen mi nesedla ta tma .. jelikož vždycky na autiovaaře za tmy ať první nebo druhý průjezd jsem chyboval ... ale jinak užito ... největší problém s touto soutěží jsem měl že se mi obě etapy neopravovalo auto i když jsem ho opravil což jsem vůbec nechápal proč se tomu tak děje no ... ale asi někdo od Jorgeho dělal u nás v servisu nějakou botu :D těžko říct proč auto bylo v servisu opravené ale na trati ne.

(foto převzato z webu TR2014)

 

Děkuji za rozhovor

Faustýn

Taky děkuji za rozhovor

 

 

JAROŠEVSKÝ Jiří

(2.místo   IF Motorsport)

 

po RZ 1: Ahoj, na zacatek hodne nervozni, z toho pramenil kratky vylet do snehu...Hoffi se neskutecne zlepsil, jede jak blazen, nezbyva, nez jet naplno a doufat :D

 po RZ 12: CHYBA jako prase!!! V rychlem pruletu mestem jsem zadkem narazil do skalky pod domem, ta me odrazila mimo cestu nekontrolovatelnym letem..Nastesti v ceste nic nestalo!!! UF! Ale ztrata taky zaboli...,

 po RZ 14: Skoda preskoda chyby na Foronu, ale ani tak by to dnes na leticiho Hoffiho nestacilo..Dlouho to byl suprovy boj, na autiovaare odrazil muj napor a uz jsem se nedokazal chytit...Kdyby neprisla ta chyba, jeste bych se pokusil ve dvojce zabrat,takto je hodne daleko..Uvidime,nedam to zadarmo! GO IF!!!

 po RZ 26: Diky za peknou rally..Chtel jsem zabrat, ale hned na 3 RZ jsem to poslal nekolikrat pres boudu, tak uz jsem to jen dovezl...GO IF!

 

 

Ahoj Jirko

 

V první řadě mi dovol pogratulovat ke druhému místu v Arktické rally.

Při pohledu do průběžného hodnocení je nejspíš zbytečné se ptát, kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Ahoj. Děkuji za gratulaci. Největším soupeřem byl a je samozřejmě Kuba, ale také jsem svým soupeřem já sám. Vlastními chybami jsem se připravil o nějaký pokus zabojovat o ten nejvyšší post.

 

Hoffi má určitě velikou chuť po titulu v N4, jenže ke koruně máš nejblíže zatím Ty. Téměř se zdá, že druhé místo v jednotlivých závodech máš předplacené a že dobře víš, že na Jakuba to prostě stačí. Hraje v tom roli také nějaká taktika, nebo jedeš čistě jako mrchožrout a čekáš až to Hoffi nedoveze do cíle? 

Já právě dobře vím, že kdyby Kuba vše vyhrál a já byl pokaždé druhý, titul vezme on. Takže alespoň jednou ho musím porazit. Na BD Rally jsem se o to chtěl pokusit, ale Kuba jel skvěle a byl nepolapitelný. A obávám se, že už mám asi jen jeden pokus, na čístém asfaltu, protože na šotolině je Hoffi naprosto někde jinde, než já. Taktika je většinou taková, že první etapu jedu naplno a pak se uvidí, co se s tím dá udělat dál. Když je ale ztráta velká, nemá se už cenu hnát. Ale Montecká rally, která následuje, je specifickým podnikem, chyba se dá udělat kdykoliv a kdekoliv, navíc domácí tam letí, uvidíme!

 

Letos je to po přestupu z nabušených A8ček do produkční třídy úplně jiná písnička. Čím si vysvětluješ takový vzestup průběžným pořadím? N4 Ti prostě jen líp sedí do ruky, nebo je tu o tolik nižší konkurence? 

Mě vždycky strašně moc vybičuje setkání v Čeložnici, před 2 lety jsem byl s A8 čtvrtý, což mě mrzelo, loni jsem měl technické potíže i jsem hodně boural, tak to vůbec nebylo slavné, letos jsem chtěl zase zabojovat o top3. A je to víc než nadějné. A myslím, že k tomu můžu poděkovat také Hoffimu, protože ho strašně moc chci porazit a proto jedu, co to jde. I umístění v absolutním pořadí asi hovoří o tom, že nejedeme úplně nejhůře a kdybych jel dále s A8, nebyl bych někde desátý  .. Ale asi mi i enko pěkně sedlo. Konkurence tu není špatná, ale zdá se mi, že hodně dobrých kluků strašně moc chybuje.

 

Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Pro mě byl sníh vždy nenáviděným povrchem. Sněhové bariéry pro mě představovaly nepřekonatelnou překážku, vždy jsem hned vylomil kolo, byl jsem tisíckrát v hodinách, nebo mě závěje tahaly mimo cestu, mnohdy do stromu. A až s pořádáním BD rally, čili v TR 2012 jsem se na sníh pořádně zaměřil, protože se mi tehdy moc líbila příprava této rally. Myslím, že do té doby jsem snad nikdy nejel v RBR tmu, textury byly skvělé a mediální zázemí také. A letos tomu nebylo jinak. Takže já rally hodnotím velice pozitivně, že některé tratě mají jiný charakter, to mi nevadilo, každý na přípravě stráví mnoho a mnoho hodin a může si trať postavit k obrazu svému. Takže já bych chtěl poděkovat všem, kteří se na přípravě podílel, pěkný soutěž!

 

Děkuji za rozhovor

Faustýn

 

 

VALENTA František

(3.místo   CARLSBAD Rally Team)

 

po RZ 14: Nakonec prubezne dobry, ale na spicci zdaleka nemame. Tma a nektere RZ jsou neprijemne.....klasika je klasika. Go CRT...Hoffi super

po RZ 26: Pozici jsme udrzeli, takze velka spokojenost. Finske rz jsme si uzivali, zbytek byl o projeti. Pekny podnik vcetne textur i pocasi. Diky za nej. Hoffi na jednicku. Go CRT !!!

 

 

RAFAJ Dalibor

(4.místo   CRF)

 

po RZ 26: Cil jsem splnil, nejaky bod bude. go CRF go!!!

 

 

SPURNÝ Milan

(5.místo   IRIDIUM RBR Team)

 

po RZ 26: ok vyslo to spokojenost na vic nebylo diky a zatim ahoj

 

 

 

S2000

 

RESL Jan

(1.místo   IRIDIUM RBR Team)

 

po RZ 26: Ok,je to tam.Soutez by se mi strasne moc libila,kdyby se konecne povedla udelat alespon takova svetla do tmy,jako maji seriova auta dalkove,protoze viditelnost 50m mi opravdu neprijde realna a co me natom stve nejvic,ze tim dost trpi lidi,co nejezdi 3d znacky.Az na toto ale parada.Ahojte

 

 

Ahoj Honzo

 

V první řadě mi dovol pogratulovat k prvenství v Arktické rally.

Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Děkuju za gratulaci.No,popravdě před Blue Devil Rally to kolem mě zase až tak našlapané nebylo a nejblíže mi byl Ondra Babák,kterému se ale letos na sněhu zatím moc nedařilo.Nejvíce jsem se tedy obával Jendy Morávka a Frišti,což se potvrdilo.Johanese Kryglerssona za soupeře nepovažuju a naopak jsem mu chtěl případným vzitím bodů Jendovi dát ještě možnost zabojovat o titul.Bohužel Johanese zradila technika uprostřed Mustaselky.Do té doby to krásně vycházelo.Musím taky uznat,že Kryglersson se hodně vyjezdil a i kdybych chtěl,stejně bych mu zde nestačil.

 

Nechal jsi za sebou všechny soupeře v těsné blízkosti průběžné tabulky, čímž ses výrazně přiblížil druhému Kryglerovi a zároveň jsi poodskočil od "bramborové" pozice. Jaké jsou Tvé plány do zbytku sezóny?

Priorita je se pokusit porazit IF Motorsport v týmech celkově a nato budu hledět určitě víc,než na nějaké svoje osobní ambice,i když se samozřejmě budu snažit udržet na bedně.

 

Existuje tady teoretická šance i na konečný titul. Je jasné, že letos si ho na poličku vystaví Jan, ale který? Ve svých rukách máš pohár za druhé místo, ale k titulu Ti pomůže asi jen fatální selhání doposud vyrovnaných výkonů Morávka. Snažíš se mu hrát na nervy a donutit ho k chybě?

Ta šance už je opravdu jen teoretická a moc tomu nevěřím.Honzovi se na nervy hrát nesnažím,pač on rozhodně není z těch jezdců,u kterých by to mělo nějaký smysl,ten se nedá :D.

 

Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Každý rok mě na Blue Rally štvě jedna jediná věc a to je nerealistické chování světel,kdy jde vidět zhruba tak na 50m a to samozřejmě znevýhodňuje určitou skupinu jezdců včetně mě,co nepoužívají 3D značky,které jdou úplně nerealisticky vidět i tam,kde vidět být nemá (snad 300m za černou-noční zdí).Tmu bych jinak opravdu rád,ale jedině takovou,kde si budu moct rozsvítit.Jinak jsem ale se skladbou neměl problém a kde jsem viděl,jsem si to užíval

 

Děkuji za rozhovor

Faustýn

 

 

FRIŠTENSKÝ Jiří

(2.místo   IF Motorsport)

 

po RZ 14: OK, servis skoro vysel, ale zase bez skla, tak snad zitra nebude padat ten hnus :-) Ale jo, bavim se vic, nez jsem myslel :-) V 2. etape navidenou. IF bojuje!!!

 po RZ 26: pfuj tajbl, spadlo to. Honzo, diky moc za krasne souboje, tentokrat jsem stastnejsi ja, ale byla to fuska :-) Opet pekny zavod, boj na krasne pripravenem podniku. Diky moc, IF Motorsrpot boduje!!!

 


Ahoj Jirko

V první řadě mi dovol pogratulovat ke druhému místu v Arktické rally.
Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Díky.
Můj největší soupeř? To jsem od začátku vždy jen já sám :-) Pořád se sebou bojuju, abych zajížděl nejlepší výsledky na které mám a ne vždy to vyjde ;-)
Popravdě mám soupeřů hodně a z toho mám radost, proto i jezdím tuto třídu, kde se vozí tolik jezdců na podobné úrovni a nikdo neví, kdo vlastně vyhraje a jestli se vůbec dostane na bednu. Své průběžné hodnocení neřeším, věděl jsem že to bude letos špatné, spíš mě zajímá týmové, tam to je víc zajímavé a ještě očekávám krásné boje :-)

 
Když se podíváme zpátky do historie, tak poslední tři sezóny jsi jel vždy s jinou divizí a vždy jsi atakoval příčky na úplné špici. Ať už to bylo v TR11 s S1600, kde Ti k triumfu chybělo nicotných 6, respektive 7 bodů. Následující rok to bylo zase druhé místo. Tenkrát Ti v A8 chybělo na Láďu Barvíka bodů 11, takže taky úplně těsně. No a vloni jsi startoval s dvoulitrovým speciálem S2000. Po odečtu bodů jsi měl stejně, jako letošní lídr Honza Morávek a na třetím místě jsi zakončil díky jednomu druhému místu oproti dvěma, které si vybojoval právě Honza. No a letos to z tohoto pohledu vypadá spíš na trápení? Co se mezi sezónama změnilo, že do posledních čtyř závodů TR14 startuješ z "AŽ" sedmé příčky?

Přestalo mě bavit být věčně druhý, tak jsem to letos zahodil :-)
Kdo byl loni v Čeložnici, tak viděl, že jsem už tehdy na tom nebyl zdravotně košér. Dával jsem se dost dlouho dohromady a začátek TR jsem nemohl odjet. Teď jsem chvilku zabojoval pro tým no a zase mizím na pár týdnů se doléčit, takže to vypadá, že další 2 podniky nestihnu. Tohle všechno jsem věděl už před startem TR, takže moje letošní umístění pro mě překvapení není :-) Spíš naopak jsem rád, že po dlouhém výpadku jsem se vrátil zpět a mohl týmu pomoci ziskem páru bodů.


Dle Tvých komentářů do éteru z Tebe žádná frustrace cítit není. Můžeš nám poradit, kam se na tak dobrou náladu chodí?

Není, proč by měla? :-) Krásné závody se soupeři, kteří uznávají jeden druhého a hrají fér, pěkně připravené podniky na všemožných i nemožných místech - prostě nádherná sezóna :-) A tak jo, prozradím to - panáček na třes rukou před závodem vždy padne, no a někdy neskončí jen u jednoho ;-)


Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Užíval jsem si ho :-) Výsledek moc dobrý, průběh taky, podnik připravený luxusně a počasí nám vyšlo takové, jaké jsem ještě nezažil - takže nádhera :-)


Děkuji za rozhovor

Faustýn

Díky moc  za otázky a veškerou novinařinu kolem Blue Devil Rally, zdraví Frišťa

 


MORÁVEK Jan

(3.místo   NEXUS Racing)

 

po RZ 26: Lada Krecek vzdy rikaval, ze na posledni uz se nezavodi, tak jsem se toho ted drzel a opatrne to projel. S etapou z me strany az na chybu na Pekle a nic moc casech na Mlynkach a Foronu, docela spokojenost. Jsem zvedav na kluky. Kovara i Petr super! Diky za rally a textury. NEXUS Racing a nikdyJinak

 

Ahoj Jendo

V první řadě mi dovol pogratulovat k dalšímu pódiovému umístění v Arktické rally.

Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Ahoj, díky za gratulaci a zdravím všechny čtenáře. S ohledem na celkovou tabulku šampionátu byli největšími soupeři kluci z Iridia, ale oba si zde jeli svou vlastní soutěž a nikomu jinému nedali šanci. Takže já jsem v tomto závodě spíše soupeřil s další dvojicí a to konkrétně Jirkou Frištěnským a Ondrou Babákem z IF. V hodnocení jezdců sice nejsou na úplně čelních pozicích, ale v bodování týmů nám s Milanem šlapou hodně na paty. Doufám, že v dalších závodech jejich atak zneškodníme :)

 

Letos je to při absenci legendárního Spišáka jízda snů, zatím každý závod na bedně a o vysněný titul se můžeš připravit jen Ty sám. Jaký to je vlastně pocit - být lídr . . . ?

Umístění v každém závodě na stupních vítězů je doslova snové, ale osobně bych uvítal více pohárků za první místa :-D Být ve vedení šampionátu je fantastické a o titul už se nejspíš vážně můžu připravit jen já sám, ale zatím si to nechci moc připouštět abych na sebe nevyvinul zbytečně velký tlak. Může se zdát, že mám sice na kluky za mnou velký náskok, ale pořád do konce sezony zbývají 4 soutěže a stát se na nich může cokoli.

 

Není Tvá pozice v tabulce průběžných výsledků naopak spíš svazující?

Svazující to být může, ale pokusím se v následujících závodech zbytečně nepolevovat abych neztratil koncentraci a nevyrobil nějakou chybu. Chci s klukama bojovat stejně usilovně jako do teď.

 

Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Osobně mám ze soutěže spíše smíšené pocity. Počasí mě spolu s finskými erzetami moc bavilo a užíval jsem si je, ale celkový dojem mi zkazily Forony a Karlstad II. Auto se tam chová úplně divně a já to do teď nebyl schopný pochopit jak to správně projíždět. Takže to je malá kaňka na kráse, ale chápu, že v dnešním byrokratickém světě je těžké získat povolení pro lepší úseky.


Děkuji za rozhovor

Faustýn

 

BABÁK Ondřej

(4.místo   IF Motorsport)

 

po RZ 14: nechapu, proc tenhle paskvil je na pluginu a pak se to jeste jede v TR. Zavod i textury pekny,ale snih rad nemam. Je to pro me o nicem takhle jezdit. Ahoj v 2E. Ifaci makejte !!

po RZ 21: RZ krasna,ale nekde je chyba !! Ve smyku jsem skrtnul svodidla a ty me otocily. Pri otaceni me sezrala silnice uprostred cesty,ta me nepustila a najednou jsem sel po strese ze strane a nechtelo se to zastavit. V jednu chvili jsem byl skoro mimo mapu. Nastesti jeste v pohybu auta me sli dat divaci.

po RZ 26: Fristo a ostatni, pekna prace !! Pro me jen z povinosti. Snad to uz roztaje a pojede se neco jinyho :-)

 

 

SABOTA Pavel

(5.místo   Božkov Rally Team)

 

po ZR 26: po dlouhe dobe v cili TR... za to jsem rad, jinak snih jsem si neuzil ikdyz textury byly pekne :-) nemam ho proste rad a uz je ho letos nejako moc :-P navic dnes celou etapu s dost pozkozenym autem... uvidime jak ostatni, ahoj priste

 

 

S1600

 

VEČEŘA Lukáš

(1.místo   IF Motorsport)

 

po RZ 14: tady jenom projeto na prejezdove rezim. Celkove jsem velmi spokojen,skladba pro nas paradni takze paradni etapa. BD patri opet velky dik za takovyto podnik a vse okolo toho! pojdme IF!!!

po RZ 26: fantasticka soutez vse slo jako po masle zadou chybu jsem neudelal a uzival si maximalne jizdu!Jestli to bude stacit na Honzu tezko rici ale troufnu si rict ze sanci mame:)Vic to proste neslo,kazdopadne maximalni spokojenost!!!dik BD za super podnik!

 

Ahoj Lukáši

 V první řadě mi dovol pogratulovat k premiérové výhře v Arktické rally.

Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Díky. Upřímně v první etapě jsem se na soupeře nedíval, jel jsem jeden z prvních a předemnou jel famozně jedoucí Dennis ale toho jsem taky nějak nesledoval, ikdyž jsem do té jeho podivné havárky vedl ale chtěl jsem si to hlavně užít, což se povedlo. Výsledek po první etapě byl výborný a hlavním soupeřem do druhé etapy byl Honza Brich. V cíli ale nemůže nikdo ten náskok brát moc vážně, protože Honza ke konci zvolnil.

 

Svým vítězstvím jsi se přiblížil trojici okupující 2. až 4. místo a pokud bys do konce sezóny vydržel na trati bez vážnějších problémů, konečné umístění na bedně není úplně nereálné. Troufneš si odhadnout své síly a prozradíš nám své ambice do zbytku sezóny?

Toto premiérový vítězství mi nějakou teoretickou šanci sice dává ale já jsem dle svýho naději dávno ztratil. Ambice jsou jasný a jiný ani býti nemohou a to je potřetí v řadě vyhrát celkově v týmech. Pokud se toto povede, pak se mohu dívat na své umístění ve třídě.

 

Jak se na závody vlastně připravuješ?

Má příprava na závod je krátká, v shakedownu si projedu ty nejhorší rzty z mého pohledu nejhorší, otestuji textury pokud jsou a mohu vyjíždět na start. Velmi málo kdy absolvuji nějaký oficiální test před závodem. Na BD rally jsem absolvoval test a vyplatilo se, tak možná to tak zůstane:) to se ještě uvidí.

 

Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Dojmy jsou jako každý rok fantastické. Vy jste z naprosto nudné soutěže udělali super zážitek. Navíc se mi na BD rally daří, minulý rok jsem se protrápil v S2k a právě tady jsem zajel nejlépe a nestačil jenom na famozního Štefana. Škoda, že takový servis okolo rally má jen pár týmů ale najdou se stejně lidi, kteří budou rejpat a neustále si na něco stěžovat ale pevně věřím, že většina si práce okolo toho váží a líbí se to.

 

Děkuji za rozhovor

Faustýn

 

 

BRICH Jan

(2.místo   HSF)

 

po RZ 14: Uzasna rally s nesmyslnym zakoncenim na zaver. Tato RZ mi absolutne nejde pod kuzi a nechapu co se deje s autem. Jel jsem opatrne a presto me 2x otocilo cosi co netusim kde a jak se tam vzalo :D. Mohl jsem byt bliz ale byly to jedine chyby v rally, vse jinak projeto dle predstav :). Diky za souboje

po RZ 26: Tak cil je to za nama. Lukas predvadel po celou soutez paradni vyrovnane casy a kdybych chtel uspet musel bych jet na limitu a potestovat. V dane situaci bylo rozumne si pohlidat druhe misto a v zaveru to v klidu dojet. HSF parada, diky za textury!

 

 

Ahoj Honzo

V první řadě mi dovol pogratulovat k druhému místu v Arktické rally.

Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Ahoj, díky za gratulaci. Soupeřů je hodně ale mezi mé hlavní rivaly lze zařadit Lukáše Večeřu s Pavlem Hatlem. Letos to bude doufám ještě velký boj o celkové umístění.

 

Nejen svým výsledkem, ale i nešťastnou chybou Denise jsi se docela významně docvaknul ke třetímu průběžnému místu a ani stříbrná příčka se nezdá být nedosažitelná. Plánuješ na postup vzhůru nějaký nekompromisní atak?

Samozřejmě Denis měl obrovskou smůlu ale těch je v rbr vždy hodně. Pokud se nestane takto smolná nehoda tak může selhat počítač a není cesty zpět jako v případě Honzy Kryglera ze skupiny s2000. Nad postupem vzhůru uvažovat můžu ale za daleko předmětnější mohu pokládat silný tlak ze zadních vrátek o Lukáše Večeři.

 

Poslední dobou se věnuješ již jen velkým šampionátům. Je v tom nějaká taktika šetření techniky, nebo za tím vězí něco jiného?

Změnilo se za poslední čas hodně priorit. Nastoupil jsem na Vejšku a to teď ze začátku zabralo hodně času. Ve svém volnu taky nerad trávím všechen čas pc. V loňském roce jsem trénoval několik hodin a často to dopadlo pádem hry či jiným smolným zakončením závodu. Letos jsem vsadil taktiku na zapnout a jet. Časy bohužel nejsou takové na jaké jsem byl zvyklý ale nesmírně se bavím nad RZtami které vypadají jak zcela nové.

 

Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Celou rally jsem si nesmírně užíval. Bohužel mě vždy trošku pokazil náladu závěrečný Karlsbad II ale podmínky mají vždy všichni stejné a na ty se nelze vymlouvat. Za mě 1, Finskem jsem se prokousal a vždy si užil například mlýnky či jinou technickou RZ.


Děkuji za rozhovor

Faustýn

 

 

KRYSTÝN Miroslav

(3.místo   KCM)

 

po RZ 14: Ok, se dneskem maximalni spokojenost, jel jsem vyrovnane, svoje tempo, uzival jsem si to. Skoda jen ze ten snowmod tak nici ty auta. Poradatele velky dik.....tesim se uz na II E. KCM GL.

poRZ 26: OK, jel jsem rozumne, snad nebude propad niz nez na 5 flek. Na Michala to dnes nebylo ani nahodou, to jsem vedel od zacatku, rally krasna, jen kdybych si na zacatku kazde sekce totalne nezmrtvil auto :-)GL vsem a cau priste.

 

 

STREIT Michal

(4.místo   FIST Team)

 

po RZ 14: je ja jsme vul, omylem jsem dal ze chci opravit i skla na aute- tak dostanu nejakou penalizaci. Michalovi dekuji za reset. Prvni etapa se mi prilis nepovedla, tak doufam ze druha bude lepsi. Chtel jsem zautocit na Miru, ale ted kvuli me blbosti nevim na jakem miste jsem

po RZ 26: Druha etapa me sedla o hodne vic nez prvni. Dneska jsem se jizdou opravdu bavil :-) . Poradatem dekuji za pekny podnik. A uz se tesim jestli se nepletu tak by to mely byt me nejoblibenejsi trate Montekland, tak priste ahoj. Pavle cekam na tebe v cili

 

 

HATLE Pavel

(5.místo   FIST Team)

 

po RZ 26: Jak s hnojem a stejne zavej. Skoda te chyby na Mlynkach a cela posledni sekce s vylom.koly. Gratulace klukum na bedne,Michal paradne. Diky poradateli za pekne textury,hezka soutez.Zdarec priste.

 

 

 

A8

 

PETER Marek

(1.místo   IRIDIUM RBR Team)

 

po RZ 26: Konecne v cili, spokojenost, zadna bota, takze do kasicky leti bodiky. IRIDIUM, to je vyhooon a um !!! Hrbe pojed :)

 


Ahoj Marku
V první řadě mi dovol pogratulovat k prvenství v Arktické rally.
Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Ahoj, děkuji za gratulaci k výhře na této náročné rally. Mým největším soupeřem byl zároveň kolega z Iridia David Hrbáček a v poslední době na sněhu Adam Nezval. Z testů co jsem jel jsem vysledoval, že pokud by se dařilo Radkovi Garažijovi, mohl by to být vyrovnaný závod. Bohužel David měl problémy s technikou, Adam pro změnu s vozem a Radek s tím praštil. Nakonec jsem si tak soupeře našel kupodivu ve slabší třídě, Hoffoun s Jorgem mi s N4kama dávali co proto. Naštěstí jim druhá etapa tolik nesedla.


Dle tvého náskoku v cíli by se mohlo zdát, že jsi měl soupeře jen sám v sobě. Ale přece jen, šampionát se nezadržitelně blíží svému závěru a do poslední třetiny jdeš ze druhého místa a s minimální ztrátou na Hrbáčka. Jenže je tu ještě týmová soutěž a tam na vedoucí IF Motorsport pár bodů ztrácíte. Nevstupuje u Vás do hry taky doporučení týmového šéfa, táhnout především do cíle a sbírat body pro tým?

Vypadá to jednoznačně, ale zas tak jednoznačné to nebylo, hlavně v testech jsem měl problémy s Mišákem a jeho modelem poškození, naštěstí nás v závodě tyto problémy nepotkaly. Konec se blíží, poslední dobou se mi daří pomaličku ukrajovat z Davidova náskoku, ale stačí jeden výpadek a je po nadějích. Na IF Motorsport sice ztrácíme, ale to se netýká ani tak nás dvou, snažíme se jezdit rychle, ale zároveň si myslím, že ani jeden nejdeme vyloženě přes hranu, takže žádné pokyny od menežera nemáme. Sami víme, že každý bod je důležitý a může rozhodnout.


Loňskou sezónu pro sebe urval titul právě týmový kolega a to především vyrovnanějšíma výsledkama. Letos si v tomto směru vedete oba podobně. I tak se zdá, že společný přestup z N4 do A8 oboum prospěl. Je to výsledek mezisezónní přípravy, nebo Vám historické mašiny sedí lépe do ruky?  

Loňskou sezonu jsem v N4 nejel celou, takže David měl v jednotlivcích dostatečný náskok. Bohužel na poslední rally jsem udělal školáckou chybu a připravil nás tak oba o titul ve skupině. Letos jsme neponechali nic náhodě, A8 je Hrbova milovaná skupina, já měl celkem z přestupu obavy, přece jen eNko zas byla moje milovaná skupina, auto jsem znal jak své boty a v tomhle to byl pro mě krok do neznáma. První dva závody jsem laboroval s autem, pak jsem nakonec sedl do Eva. Je to sice papírové auto ( na rozdíl od N14 URT, což je tank), ale karamboly se mi až na výjimku vyhýbají ( klepu na dřevo). Mezisezónní příprava nebyla žádná, jak loňský šampionát skončil, letěl volant pod stůl a vytáhl jsem ho až týden před první rally.

 

Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Mno, krom podivného chování fyziky na Karlstadu a Foronu, za což jako pořadatel nemůžete, převládají pozitivní dojmy. Textury pěkné, zvlášť to stmívání na Autiovaaře, informační servis taktéž v pohodě. Upřímně jsem rád, že už máme konečně za sebou sněhové období a začíná se oteplovat.

 

Děkuji za rozhovor

Faustýn

Není zač, ahoj

 

HRBÁČEK David

(2.místo   IRIDIUM RBR Team)

 

po RZ 26: jsem hlavne rad ze jsem tu a tentokrat bez technickych problemu :) Body budou a to je hlavni. IRIDIUM to je vyhon a um!!!

 

Ahoj Davide

Při pohledu do průběžného hodnocení se nabízí otázka kdo byl vlastně Tvůj největší soupeř?

Největší soupeř pro mě je nejspíš týmový kolega Mára, který teď chytl hodně solidní formu. Vždy se ale musí počítat i s ostatními. Na minulém závodě se to potvrdilo díky podmínkám které panovaly.

 

Ztráta na týmového kolegu se vyšplhala na necelou minutu a půl, takže dojezd byl už asi klidný. Ale přece jen, šampionát se nezadržitelně blíží svému závěru a do poslední třetiny jdeš z prvního místa a s minimálním náskokem právě na Petera. Jenže je tu ještě týmová soutěž a tam na vedoucí IF Motorsport pár bodů ztrácíte. Není případná týmová režie s cílem urvat co nejvíc bodů pro tým spíš svazující?

Nemyslím si, že u nás v týmu je nějaká týmová režie. Každý se snaží podat v týmu maximální výkon a přivést po každém závodě do týmové kasičky co nejvíce bodů. Na co to nakonec bude stačit se uvidí po posledním závodě :) Já se snažím podávat vždy maximální výkon, ale taky trochu té zodpovědnosti neuškodí.

 

Loňskou sezónu jsi pro sebe nakonec titul urval sám. Můžeš nějak obě sezóny srovnat?

Pro mě je tato sezóna hodně podobná té minulé. Jediný rozdíl je v tom, že letos jedeme s Márou ve dvojici již od začátku a tím pádem mezi sebou soupeříme od začátku sezony. Vloni za mnou Mára přišel do dvojice až v průběhu sezony, ale i tak poté podával velice slušné výkony. Osobně jsem sám hodně zvědavý, jak to celé nakonec dopadne a zda se mi Marka podaří udržet za zády, nebo mě překoná.

 

Mohl bys nám sdělit celkové dojmy z právě absolvované sněhové rally?

Moje pocity z této rally nejsou špatné. Soutěž byla hodně těžká, protože se jely samé dlouhé sekce, tím pádem každá chybka v jedné z prvních RZ a poškození auta znamenala velkou ztrátu. Snažil jsem se tomu tedy přizpůsobit jízdu. Bohužel pak v poslední sekci první etapy jsem měl nějaké technické problémy, ale naštěstí jsem vše zvládl a auto dovezl do nočního servisu. Druhá etapa probíhala z mojí strany bez problému a jízdu jsem si užíval. Pro případný příští ročník bych ale uvítal více minut v servisu.

 

Děkuji za rozhovor

Faustýn

 

 

 

VALENTA Lukáš

(3.místo   IF Motorsport)

 

po RZ 14: jedu jak s hnojem a stejnak lehce zavadim zadkem o zavej a hned vylomene kolo. potom o kousek dal asi fotograf dostal infarkt nebo nevim, protoze jsem se ho nedotk...skoda, velka a zbytecna ztrata na poslednich 3 RZ po pohodove etape. aspon ze je podnik tak pekne pripraven. IF !!!

po RZ 26: tohle byl uz jenom volny prujezd :) Druhou etapu jsem chtel jenom projet a neudelat blbost a to se povedlo, takze spokojenost. Ac nemam snih az tak v oblibe, tak tento zavod jsem si opravdu uzil, skvela prace BD ;-) az teda na ty superspecialky...IF MOTORSPORT !!!

 

 

KOVAŘÍČEK Miroslav

(4.místo   NEXUS Racing)

 

po RZ 5: Tentokrat budu kriticky ja. Me se nelibi tahle rz, nelibi se mi, ze jsou v jedne sekci finske rz s cz a sk a uz vubec nechapu, proc je tahle rozbijeci rz 3x v prvni etape? Ale nic s tim nenadelam.

po RZ 14: Nezlobte se na me, ale abych na poj...ne specialce ztratil vic nez za cely zavod je moc ne?! Zavej, ktera vtahne auto a hodi ho pres strechu na bok a pak fotograf ktery zjevne trci do cesty a seru Vam na to, ze je chyba v modelu auta! BD problemove rz z lonska jste jeste zhustili proc proboha???!!!

po RZ 26: Textury super, skladba me nevyhovala a pokud Foron, tak radeji 2-ku. Medialni servis okolo vyborny, ale Karlstad 2 zakazat na pluginu! Tolik blbosti v jedine rz uz tu neni. Druha etapa odjeta bez vyraznejsi motivace, na Jahuba to doufam bude stacit a vys uz ne. Petr vyborne, jagsi pod na to NEXUS!!

 

 

ŠOUREK Václav

(5.místo   HSF)

 

po RZ 14: V prvnim okruhu jsem byl v zavejia nechtela me pustit ven. Jinak ale obrovska spokojenost, ze jsem dojel posedni dve sekce i s autem na srot.

po RZ 26: Nebylo to nejrychlejsi, ale dulezity je cil!

 

 

 

"Domácí"

 

CIKRLE Patrik

 

Srdce všech domácích fanoušků nejdříve nadšeně přivítala speciál Subaru Impreza N14 URT, který na dostihovém stadionu v Karlstadu kočíroval domácí Patrik CIKRLE.

Nadšení bylo ale během pár stovek metrů zmraženo, když davy fanoušků spatřily letošní první odstoupení místního matadora!

Posádka je po velké ráně naštěstí v pořádku a tak můžeme být nakonec rádi.

 

A co nám k nešťastné události řekl sám Patrik?

 Kdo chce moc nemá nic :( Rozhodil mě opět Foron, kde jsem zavadil o skálu a skončil na boku. Měl jsem našlápnuto stahnout dva soupeře. Před tímto karambolem jsem jednoho z nich měl již za sebou. Dále jsem byl rozhozený, auto nebylo zdaleka 100% a co čert nechtěl, na poslední krátké a jednoduché RZ domácí rally se mi podařilo rozbít auto! Nemám slov...

 

FAU Míra

Jedna z prvních posádek v cíli Arktické rally Blue Devil je i šém domácího týmu, Míra Faustýn FAU. Druhá etapa tomuto veteránovi dopadla o poznání lépe než první dějství. A nebýt nepochopitelného jednání fotografa v nesmrtelné vestě, na RZ 17 by z doposud startujících byl nejrychlejší a i napříč třídami by to bylo v TOP5. Pravda ale je, že ti opravdu rychlí soutěžáci budou startovat až v poslední den podniku.

V cílí byl ale nakonec přece jen spokojen, když se i přes chyby na trati o nějaké to místo posunul nahoru. Ovšem oproti loňskému vystoupení je to jen vzpomínka na zašlou slávu. Tehdy totiž soutěž vyšla na 100% a Faustýn mohl slavit konečným 7.místem ve WRC

 

LANGER Tomáš

Také oba piloti S1600 z domácího týmu mají svůj závod úspěšně dotažen na cílovou rampu.

Nejdříve odstartoval Tomáš LANGER, který ne svém hrbu vezl z první etapy zátěž 15 minut SuperRally.  Díky velké snaze ale přece jen důležité body do týmové pokladnice veze a čeká se jen na to, jak se povede soupeřům.

Závěrečná superspeciálka byla velkou výzvou, kterou putování po zamrzlém severu Tomáš zakončil.

 

APJÁR Štěpán

To Štěpán APJÁR za celou soutěž větší problémy, nepočítáme-li tedy krušné projetí některých horských úseků v 1.E, nezažil a absolvoval tak celou distanc sněhového dobrodružství. Jeho časy sice neatakují vyšší příčky, ale ve své první sezóně má za úkol sbírat především zkušenosti. A to se mu daší měrou vrchovatou, neb je letos zatím velmi spolehlivý a do cíle se podíval krom jedné nešťastné události pokaždé. A to se rozhodně cení!