Rozhovor s pilotem týmu Blue Devil, Pavlem Otrubou

03.02.2013 12:54

Blue Devil Media (BDM):

Ahoj Pavle.

Mohl bys čtenářům představit své "pracoviště" pilota rally? Tuším že nejeden z nich bude překvapen jak prostorný kokpit využíváš?

Pavel Otruba:
Je to sedačka spolujezdce v kamionu. Otec mi udělal stolek, který jsem namontoval před spolujezdce, přidělám volant, hodím pedály pod nohy, drobné korekce pozice doladím různým podložením (složky do práce, různě poskládaný papír) a jede se. Už to nechávám namontované pořád. Jen celníci se smějí. Asi ještě nečuchli k RBR.

 

 

BDM:

Hele, to je vlastně taková "herna na kolečkách" - potulnej cirkus. Znamená to tedy že v tiráku bydlíš, nebo jsi tam jen v práci?

To se s RBR asi dostaneš do velmi vzdálených koutů Evropy. Kde všude jsi již do TR startoval a jakou zemi bys označil jako skutečne exotickou?

PO:

Jsem v práci víc než doma. Teď co jezdím Rusko, tak je to asi 8 dní v práci a 3 dny doma. V autě i spím. To je taky výhoda, že ráno vstanu, udělám 2 kroky a jsem v práci. Nejdál jsem startoval v republice Tatarstán. Vezl jsem tehdy barvu do fabriky KAMAZ do Naberežnyj Čelnyj.

 

BDM:

Tak mě napadá, nevezl jsi tam náhodou aditivovanou barvu  našeho týmu? Když se podívám na Dakar, tak ty Kamazy Tatrám dolela šlapaly. Podobný to bylo i u nás, když Patrik nalakoval první auta, tak se jelo hned lépe.

A pokud je to tak, tak příště jim tam chlístni kýbl močky . . .

Mohl bys nám ještě přiblížit kde ten Tatarstán vlastně leží a jak je daleko z Moravy ?

PO:

To je svazová republika Ruské federace. Z Uherského Hradiště je to 1 777km a z Moskvy dalších cca 1000km na východ.

 

BDM:

Jak vůbec takhle na cestách řešíš přístup na net? To musí být taky dost dobrodůžo.

PO:

Když jsem jezdil Holandsko, je to ještě rok zpátky, nebyl s internetem problém. Každá 3.firma měla otevřenou WiFi. Stačilo jen se dobře postavit a už to jelo. V Rusku to řeším modemem sítě BíLain. Stojí 500kč na měsíc, ale zato je to bez omezení dat a jede v celém Rusku. Síť EDGE je všude a na hodně místech je i 3G síť. Takže to frčí docela dobře

 

BDM:

S tím mě napadá taková otázka ohledně Ruska. Dorazilo 21.století už i tam?

PO:

Rusko je zvláštní země. Jak říká kolega:"Lítají do vesmíru a serou za trnku.". Mísí se tam 19. a 21. století. Silnice lepší než u nás, už tam zavádí i 4G síť, auta lepší než u nás. Na druhou stranu kolem baráků špína, neposekaná tráva, špinavé záchody, dřevěné chalupy, které stojí nakřivo a padají. A korupce kvete v celém Rusku. Za rychlost je úplatek 65,-kč

BDM:

65 Kaček jako úplatek? To je brnkačka ne? Kolik pak stojí taková pokuta?

Byl jsi v té veliké zemi třeba v masně? Doktor tam svého času jezdil taky a vyprávěl, že tam stále fronta a každý dostal kousek, který řezník zrovna odkrojil. Teda každý, na někoho zbyly jen kosti a zbytek musel zkusit štěstí další den.

PO:

Za rychlost je 300 RUBlů, to je asi 240kč. Byl jsem jen v potravinách. Regál vodky, hromady čokolád a fůra sušených ryb. Smrad jak v kafilérce. Maso tam kupoval švagr. Dělal tam rok na stavbě fabriky pro Hamé. Chodili na tržiště a pořád k jednomu řezníkovi. Byli domluvení, kdy bude čerstvě zabito a dostávali přednost před domácími, protože si připlatili. A přijel krásně vypapaný

 

BDM:

Když to tak poslouchám, jsi takový skřítek Neposeda. A to Ti nestačí se vzdalovat od rodné hroudy horizontálně, ty občas připomínáš spíš kamzíka. Do jaké nejvyšší nadmořské výšky ses vyšplhal? A byl to zároveň výstup nejobtížnější?

PO:

Občas lezu, to je pravda. Teď co mám malé děti, je to špatné, ale ještě před 5.lety to bylo celkem slušné. Dodnes vzpomínáme s kamarádem na náš pokus o Mont Blanc. Bylo to v půlce října a už byla krásná zima (-27) a krátký den. Dostali jsme se do asi 4400m. Pak tam s náma začal ujíždět celý svah o sklonu 60°. Tak jsme to otočili a vrátili se dolů. Jinak v Tatrách mám slezené všechny 3 vrcholy Gerlachovského štítu. Ale teď spíš jen trénuju na překližce v hale

BDM:

To jsi překvapil, fakt jsem nečekal  takovou výšku! Nebylo by třeba nějaké foto? Nemyslím tedy z té překližky, ale z vopravdickejch hor.

PO:

Jak přijedu domů, zkusím něco oskenovat a poslat . . .