Rozhovor s managerem teamu Blue Devil

20.01.2013 13:16

Rozhovor s managerem týmu Blue Devil

Při procházení servisním zázemím jsem vedle pobíhajících mechaniků, traťového týmu s rudnoucíma očima a ostatního personálu zastihl i managera týmu, Míru Fau. Zde přináším krátký rozhovor.

 

Míro, zavítal jsi na kontrolu, aby tu odloučená část týmu nezvlčila? Jsi spokojen? Jak probíhají pořadatelské práce, kdo se na nich podílí?

 

No, na kontrolu už nějaký ten pátek dojíždím pravidelně. Na rozdíl od ČR, tady je přece jen vlídněji, tedy pokud se bavíme o zimním počasí. Jenže asi jsem neměl lézt do okolí trati s horečkou, sníh mizí před očima už i tady! Jinak většina prací dle harmonogramu probíhá a lehký skluz máme snad jen v detailech. Když vidím ty naše vlčáky, tak pevně věřím, že se stihne vše, co bylo naplánované. Tedy alespoň práce, které můžeme udělat vlastníma rukama. Těch nakonec není taková halda, ale o to víc se tu maká. Skladbu tratě si vzal na starost náš rychlík Ludec a o všechny zásadní operace ohledně textur se stará další vlašimský kabrňák, Jirka Jarotek. Kromě koordinace procesů, motivace brigády a hlídání termínů se nějaké pomocné grafické práce rodí i v mém PC, nějaké další připravuje Luboš Pěta a náš hlavní lakýrník, Patrik Cikrle, má na starosti desing vozového parku. Stejně jako v reálu, i my musíme objíždět potenciální úseky pro závod a vyřizovat povolení průjezdu, vystavení reklam, zbudování servisních zón, diváckých míst atd. Do této fáze se zapojil Patrik Lev, který má na starosti i přípravu instalátorů na testování.

Hned na začátku celého kolotoče padlo rozhodnutí připravit pro posádky kvalitní zázemí a informační servis, což obsahovalo mimo jiné zprovoznění podpůrného webu. Ten právě finalizujeme před oficiálním spuštěním. Tímto do našich řad vítám zpět Rohatýho, tedy Ludvíka Kozu, který se poslední rok věnoval především mateřské dovolené a na volant si po dlouhé pauze zvykal nejdříve při jízdě traktorem. (Farming simulator 2011 pozn. aut) Tím výčet pomocných rukou sice nekončí, ale papír je drahej  . . .

Vidím, že nemáš rukavice a na blátivo-mrazivé počasí se netváříš s nadšením. Co si myslíš o současném severském počasí?

Že se patrně zbláznilo! Anebo jsem obětí nejapného žertu Bludimíry Ztracené. Já to říkám stále - nevěřte bezmezně navigacím! Ale do startu ještě pár dní zbývá a čas na modlení ještě je. Zatím se evidentně chytila jen motlitba: "Aláhu, dej nám vláhu . . ."  

Ech, té zmínce o navigacích moc nerozumím. Ale vzhledem k povaze životabudičů, které používáte, mě nic nepřekvapuje. Nyní otázka na tělo. Je obvyklé, nebo dejme tomu očekávatelné, že si tým zařadí do skladby tratě tak, aby pokud možno vyhovovaly jeho požadavkům a přinesly ve výsledku dávku bodů. O Vás se tohle zrovna říct nedá. Byť máte i klasické a velmi známé tratě, zařadili jste i velmi zrádné a nebezpečné horské stezky. Délka servisů je sice v pořádku, ale na povahu některých sekcí je velmi málo času. Navíc dojde na tmu. Pakliže se nebojíte kritiky ze strany startujících účastníků, nebojíte se vyhoření ve vlastních řadách? Snow mod, výše zmíněné plus počasí - to je opravdu pálivý koktejl.

 

Připravovaná rally není zcela dle našich přání, to je nutné připomenout! Ale naštěstí mezi námi není žádný vyložený specialista na konkrétní povrch, či podmínky na trati.  „Domácí" rally mohla být tím pádem téměř jakákoliv jiná.

A obtížnost? Od Modrejch Ďáblů se jednoduchý a přímočarý závod očekávat opravdu nedá, to je proti naší srsti. A když hnusně, tak pro všechny!

Že můžeme na domácí půdě vyhořet? To můžeme, dosavadní průběh sezóny je zatím jak jízda na špatně promazané horské dráze a nějaký horší výsledek už nás překvapit nemůže.

 

Jak hodnotíš dosavadní vystupování svého týmu na TR2012? Pokud dobře vidím, proti loňskému roku jste na tom zhruba podobně. Ale možná bodově trochu hůře z hlediska dosažitelnosti TOP12.

 

To vidíš porovnání s TR11 ještě přívětivě. Letos se nám zatím nedaří najít takovou tu pohodu na trati a to napříč celým týmem. Aktuálně zkoušíme přesuny v divizích, tak uvidíme, jestli to povede k lepšímu výsledku. Je tedy pravda, že před rokem bych si na TOP12 nevsadil, ale naděje byla čitelnější právě díky větší spolehlivosti posádek.

Uvidíme, naději rozhodně za hlavu neházíme, jdeme stále do plnejch. Spíš mám problém z pozice managera to nasazení občas krotit a motivovat horké hlavy k hlavnímu cíli - dokončení závodu po vlastní ose!

 

Co bys přál pilotům čekajícím na start? Máš nějaké upozornění? Věštecké zvolání? Z prostorů servisních stanů slyším nyní pořád kolem dokola akorát " na zdraví, ještě jednu rundu…"  Možná tam po rozhovoru zajdi, vždyť Ti ty bejci všechno vypijou.

 

Především jízdu bez zbytečných prostojů na přejezdech a v případně pádu z mapy krátké čekání na pomoc. (síťové spojení, pád RZ, pozn. aut) Pro všechny případy bude v na našem zázemí stále připravená várnice s Rumíčkem. A samozřejmě, aby si jízdu na snad zasněžených RZetách všichni užili.

Do stanu se asi nedostanu, musím ještě vyrazit do dalších lokalit a pěšky, či taxálem se mi tam rozhodně nechce, nehledě na fakt, že jsem stále na prášky . . . 

 

 Děkuji Ti za rozhovor, uvidíme se na trati.

 

Jo, BLUE DEVIL to drtí peklem!

 

 Ech, tak tomu rozumím ještě méně, než větě s navigacemi. Přeji brzké vystřízlivění. Evidentně je a bude potřeba.