Rozhovor s členem realizačního týmu - Kala Ludvík

22.01.2013 22:23

 

Není tajemstvím, že jsi jeden z úzké skupiny lidí, co si vzali na bedra nelehký úkol - přípravu trati. Nicméně, ptát se Tě na počasí a na prognózy jeho vývoje nemá, vzhledem k proměnlivým podmínkám, smysl. Piloti si prostě musí počkat..   Pojďme více k rally samotné. Jezdíš velmi dlouho ve skupině A8. Co tě na této kategorii láká? Je to spojené se "starými dobrými časy"  na reálné trati, kdy tratě MS hostili jména slavných finských ES? Nebo ti zkrátka A8 technicky vyhovují?  
 
Dříve jsem jezdil s WRC, ale byla to jen krátká etapa na začátku kariéry. Ke skupině A8 jsem se dostal až s nástupem do týmu Blue Devil. Byl jsem na pluginu teprve druhý měsíc, když jsem byl draftován týmem a hned zařazen do závodů TR. Dokonce jsem musel měsíc čekat. Na první dva podniky TR jsem nemohl nastoupit, abych splnil pravidlo třech měsíců na pluginu.  A8 na mě jaksi připadla.   Ale ne...  S WRC jsem jet nemohl, tak jsem si vybral A8. Výkonem to není až tak daleko od WRC, a věkově jsme si taky blízcí. Že jsem zůstal věrný skupině a prakticky ničím jiným nejezdím, je asi tím,  že je pořád co zlepšovat a s přechodem jinam to zlepšení nenajdu.
 
Jak dlouho jsi na pluginu? Co Tě k RBR rally přivedlo? 
 
Jaj juknu.. Takže od léta 2010.... K RBR mě dostal kámoš Jiří Jarotek, který úspěšně prohání špičku v TR.
 
Jsi z nejsilnější sestavy týmu BlueDevil, v čem vidíš hlavní hlavní důvody tvých pěkných výkonů? V najetých kilometrech? Perfektnímu setupu? 
 
Že jsem nejrychlejší?  To neznamená nejspolehlivější. Ještě je spousta věcí na vylepšování.  Setup je jen jedna z věcí, která je nezbytná. Bez něj ale nezrychlíš. Kilometry ti jen dávaj výhodu ve znalosti tratě. A musí tě to i bavit.
 
Čeká tě domácí podnik a je jasné, že i velká očekávání. Jestli někde v sezoně je šance výrazně dupnout na plyn, je to teď. Připravuješ se nějak odlišněji, než jindy? 
 
Právě že naopak. Chci jet pomaleji, abych dojel. Máme na trati tolik překvapení, že by byla velká škoda nechat si to protéci mezi prsty už třeba v první RZ.
 
Těžká otázka. Tým Blue Devil je tvým prvním a stále současným týmem. I já si ještě pamatuji, jak jsem psal Mírovi po zhlédnutí tvých prvních kilometrů něco ve smyslu " hele, toho musíme chytit. Toho musíme lapit". Jsi spokojen v současném týmu? 
 
No, vzdledem k tomu že, BD je jedna velká rodina, tak se tady cítím jako doma.  
 
Co bys popřál všem startujícím? Kolegům, konkurenci? 
 
Co popřát na závěr?  Aby se všichni dobře bavili, aby dojeli, a těšili se na nevšední zážitky...