Rozhovor s členem realizačního týmu - Jirka Jarotek

23.01.2013 10:00

Přinášíme rozhovor s dalším členem realizačního týmu, tentokráte s tvůrcem textur, Jirkou Jarotkem.

 

 

Jirko, asi už tušíš, na co hlavně se Tě budu ptát. Pro mě, jako RBR uživatele, je podstata tvé práce ukryta v mlze. Hře po technické stránce trochu rozumím, jelikož z dob studií mám základní programátorskou průpravu, grafika je však pro mě tabu. Začneme tedy od začátku.
Kdy poprvé jsi začal zkoušet modifikace tratí, ať už textur či čehokoliv jiného? Co tě k tomu vedlo?

Co se týče modifikací, je toto můj první počin. Ale už mám za sebou vytvoření kompletní nové tratě Jirkovičky v zázemí mého týmu MONTEK MOTORSPORT, bez kterého by to tehdy samozřejmě nešlo, musím dodat. K modifikacím mě přivedla až Blue Devil Rally.

Časově to musí být strašně náročné, z toho usuzuji, že Tě práce musí bavit. Co je pro tebe nyní lepší? Modifikace RBR, nebo jízda po trati?

Nejvíc mě baví objevování a to zabere času nejvíc. K Tvé otázce: Vždy mě bude bavit víc jezdit, i když potěšující reakce pilotů jsou poměrně vábné.

Tuhle otázku asi nikdo nemá rád. Přesto jí položím. Mohl bys alespoň trochu vysvětlit, v čem spočívá modifikace textur trati? Mě třeba osobně zajímá, jestli se na trati „objekty“ opakují, nebo jestli upravuješ metr po metru. Promiň za možná velmi neodborný dotaz.

Upravovat se dají jen textury, protože při dalších změnách by se objevila hláška "trať neodpovídá originálu".
A upravování textur znamená výměna textur, na které je namapovaný povrch objektu. Takže člověk má poměrně svázané ruce. Druhá věc, která se dá upravovat a která ti ty ruce trochu rozvazuje, je úprava souboru s počasím. Tam je to tak, že čím více času dáš do analyzování proměnných, tím více si potom můžeš dovolit s tratí udělat.



Jakou úlohu měl tvůj kolega, náš rychlík Ludec, na vaší společné práci? Poslouchal Tě? : ))


Aby tým fungoval, musí poslouchat všichni. My jsme myslím fungovali. Uvidíš. Ludcova úloha byla zodpovědně hodnotit a usměrňovat.

Pojedeš Blue Devil rally?

 

Rád bych odjel co nejdříve a sledoval spontánní reakce pilotů. V každém případě pojedu pro potěšení.

Těžká otázka. Jsi spokojen s odvedenou prací? Chápu , že na tohle nelze odpovědět, ale myslel jsem to např., jestli se vše stihlo, jestli se vyskytly nějaké potíže atd.

Jistě by se dalo ještě pár věcí udělat, i ty , které by vyvolaly možná ostré diskuze... třeba příště. A co se týče spokojenosti. Jsem spokojený, že jsem množstvím času, které jsem do toho vložil, získal spoustu dalších zkušeností se strukturou této bezvadné hry a bezvadného poháru.


Jirko, díky za rozhovor a přijmi prosím mé poděkování za tvou práci.